Meja Penasihat Pengguna bertujuan untuk membantu pengguna yang mempunyai pertanyaan berkaitan keperluan maklumat mereka. Pustakawan rujukan akan membantu pengguna untuk mencari bahan-bahan dan maklumat yang diperlukan.

Meja Penasihat Pengguna (Semasa Semester) – 5.00pm – 10.00pm

Tanya Pustakawan

Pengguna boleh mendapatkan bantuan daripada pustakawan melalui Perkhidmatan Rujukan “Live Chat” yang terdapat di laman sesawang utama Perpustakaan USIM. Saluran Telegram rasmi dan panggilan telefon juga beroperasi setiap hari (waktu pejabat) dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang. Melalui platform ini, pengguna perpustakaan boleh berkomunikasi secara langsung dengan pustakawan mengenai sebarang isu berkaitan pencarian maklumat. 

“Live Chat” Perkhidmatan Rujukan  (tawk.to) – Setiap hari 8.00 pagi hingga 5.00 petang

Saluran Telegram – Setiap hari 8.00 pagi hingga 5.00 petang